Varför?

Det är alltid den stora frågan, varför varför varför?
Så fort man gör något, planerar något, eller drömmer om något är frågan alltid varför?
Det är komplicerat, för svaret på frågan varför, är inte alltid lätt att få fram.
Måste man alltid ha en anledning till att man gör, säger, tänker, drömmer? Eller ett svar för den delen!

Nu är då frågan, varför jag kom in på detta, vart fick jag tanken ifrån? Men jag har inget svar, eller anledning.
Det bara blev just så just nu just då. Svaret kan vara, därför.

Tänk vad enkelt allt hade varit om ordet "varför" inte fanns. Eller "därför" för den delen.
Eller tänk vad enkelt allt är just för att de finns, för egentligen är det rätt bra ord ändå. De används ju trots allt mer än ofta! Så varför egentligen undra varför?

Blev det för mycket? Ne, det tycker jag inte. Jag är bara en helt vanlig tjej, som funderar på helt vanliga saker.
Svaren på dom lär jag inte finna, i alla fall inte än på ett tag. Men man kommer ingenstans om man inte tänker, söker och tillslut finner.

~N~



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi djup du e älsk <3 va kom du att tänka på som fick dej att tänka varför? :)



2010-08-10 @ 00:28:38

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0