face

Finns det något så vackert som ett ansikte? Ett ansikte av perfektionism? Nej, det ska inte vara perfekt! Vi faller alla för olika saker, vi tycker alla olika, vi drars till olika. Ett ansikte kan ses på olika sätt av olika personer, precis som ens personlighet. Jag tycker jag har ett vackert ansikte, även om det finns bitar här och där som man gärna hade ändrat. Men varför är vi så skeptiska mot oss själva? Vad härligt det hade varit om vi alla kunde älskar oss själva för hur vi ser ut. Jag börjar här och nu med att visa de två saker jag först lägger märke till, och som jag dessutom gillar med mig själv.

Ögonen/blicken

 

Läpparna/leendet


Nästa gång någon säger du är vacker/söt/fin, ta åt dig! Det är inget fel i att bara ta åt sig av en komplimang, man behöver inte alltid säga "detsamma". Ta åt dig istället och le. Eller varför inte se dig själv i spegeln och ge dig själv beröm? Livet blir så mycket enklare om du fokuserar på det positiva. Tryck inte ner dig själv för hur du ser ut, du är du!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0