Inte redo än.

Jag ska på Peter Jöback med mamma ikväll. Lyssnar lite på hans musik såhär på morgonen, fastnade för en av hans senaste låtar. Jag är helt såld på texten!
Den är riktigt djup och fin.


Nätterna är för korta dagen är för lång
Jag vill somna in och vakna, när hösten står för dörr’n.

När september och oktober viskar löften om något nytt.
Då ska jag resa mig igen men jag är inte redo än.

Så ta det inte personligt om jag är frånvarande eller så,
övertala mig inte att stanna, om du märker jag vill gå.

En blomma kan vissna och så blommar den igen
och jag kommer igen men jag är inte redo än.

Och jag ska stoppa tillbaka hjärtat när det fyller någon funktion,
vinka av alla mina minnen nere på centralstation.

Ska skriva ner allt i en bok och slänga den i Stockholms ström
någon dag ska jag skratta åt allt det här,
och säga att det var länge sen, men jag är inte redo än.

Inte redo än.
Inte redo än.

Inte redo än.
Inte redo än.




Kommentarer
Postat av: lucke

Hejsan, allt bra idag? :P



2010-10-30 @ 13:00:27
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Cissi

Har helgen varit bra hittills? :)



2010-10-30 @ 13:33:41
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0