Upp och ner.

Tänk om vi levde i en upp-och-ned-vänd-värld. Tänk hur roligt allt hade varit, eller?
Tänk om vi levde i en bak-och-fram-omvänd-värld. Tänk hur roligt allt hade varit, eller?
Vad spännande det hade varit om man bara kunde vända på allt.
Börja gå baklänges kanske man ska göra? Fast det hade ju varit jobbigt, då krockar man säkert med en stolpe tillslut. Och krocka med en stolpe måste göra väldigt ont, eller vad säger du pappa? (ja han gick in i en en gång när han läste en karta samtidigt)
Men i alla fall...
Jag började fundera på detta tidigare idag (av någon okänd anledning).
Tänk om man gick på taket (nu menar jag med fötterna i taket och huvudet mot golvet) istället för att gå på golvet som vi gör nu.
Ni vet som Spiderpig i The Simpsons gör. Det ser mycket roligare ut, mer spänning.
Fast hade man gjort det varje dag hade väl den spänningen försvunnit också.
Men hum, om man alltid har kläderna bak och fram då? Fast det ser ju förjävligt ut så det var ju inte heller något att tänka på. Om tiden gick bakåt istället för framåt då? Som i Benjamin Buttons otroliga liv, man föds som död och dör som född, eller hur man ska förklara den filmen.
Fast det hade ju bara varit konstigt, man vill ju uppleva saker som barn med en barnanpassad kropp och så, annars får man ju inte vara barn på riktigt. Fast det är väl en vanesak som allt annat egentligen.

Alltså, vad ville jag komma fram till med detta egentligen då, det vet jag faktiskt inte....
Jag flummade nog bara bort mig själv lite bara, börjar nog bli lite trött....
Det kanske är lika bra att jag sover nu istället, så får jag flumma vidare med lite mer kontenta i innehållet en annan dag. (Heter det kontenta? haha)
Nej nu hänger jag inte med på vad jag själv menar längre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0